torsdag den 24. oktober 2013

Camilla er kommet hjem til Esbjerg

Mindre end en måned efter Camilla Pedersen blev overført til Hammel Neuro Center, er hun blevet udskrevet, men forsætter sit behandlingsforløb for at vende tilbage til en normal tilværelse.

Det er gået utroligt stærkt for Camilla Pedersen, siden hun den 21. september blev overført til Hammel Neuro Center. Så stærkt, at hun selv kan have svært ved at forstå, hvor alvorlig hendes situation har været.
- Jeg husker jo ikke selv min ulykke eller tiden i koma, men efter hvad jeg efterhånden har fået fortalt, så har jeg jo svævet mellem liv og død og med det i baghovedet, så er det jo overvældende, at jeg nu får lov at komme hjem, forklarer Camilla Pedersen, der dog ikke bliver sluppet helt af sundhedssystemet.
- Jeg skal forsat have hjælp, og nu får jeg det fra de folk, der kender mig rigtigt godt. Jeg har brug for rigtigt meget støtte, hvile og ro, men jeg slapper bedre af hjemme hos mig selv og sover bedre i min egen seng, så jeg føler, det er det helt rigtige, at jeg har fået lov at komme hjem, fortæller Camilla Pedersen.

Det er svært for Camilla Pedersen at forstå den store opmærksomhed og bevågenhed, der har været på hendes person efter ulykken, da det er langt fra den hverdag, hun havde før.
- Jeg er jo bare Camilla fra Esbjerg, og der har jo aldrig været så mange, der ved, hvem jeg er, som nu, det er meget overvældende, at min ulykke har gjort mig mere kendt end mine tre europamesterskaber, smiler hun, mens hun fortæller, at hun stadig ikke er nået igennem alle de hilsner, der er blevet sendt til hende.
- Jeg bliver hurtigt træt, så jeg læser lidt hver dag, og det er jo utroligt rørende, at der er så mange mennesker fra hele verden, der vil mig det bedste. Det er svært at sætte ord på, men det betyder rigtigt meget for mig, siger hun.

Camilla blev for nyligt bekendt med den indsamling, der er til hende, og det er stadig utroligt uvirkeligt for hende, at så mange mennesker fra nær og fjern, også folk hun ikke kender, har valgt at støtte hende økonomisk, så hun ikke har bekymringer om økonomi i det hårde forløb.
- Det gør mig bare så glad, at jeg ikke skal tænke på min økonomi, fordi så mange mennesker har valgt at støtte mig, og også mine fantastiske sponsorer og forbund. Det kan jeg slet ikke takke nok for, siger hun, mens stemmen næsten bliver til hvisken.

Indsamlingen er nået op på 180.206 kr. 

Camilla er kommet et langt skridt af vejen tilbage mod livet og den tilværelse, hun havde før ulykken, men der er lang vej endnu, og selv om hun efter omstændighederne har det godt, så har hun forsat brug for ro og hvile, hvilket alle bedes respektere og ikke opsøge hende eller kontakte hende unødvendigt.

Pressekontakt er forsat Janni Møller Thomsen, jannimt@live.dk

Billederne må benyttes ved akkreditering af Anders Bjerring.

Short version in English:
Camilla has been released from Hammel Neuro Centre and has returned to her hometown Esbjerg, where her rehabilitation continues.

Questions can be directed to Jannimt@live.dk

3 kommentarer:

  1. Hej Camilla. Här är en annan Camilla och triathlet, dock inte lika framgångsrik som du. Men märkligt nog har vi inte bara samma namn utan även samma åkomma. Jag fick en hjärnblödning förra året efter en cykelvurpa och den var också allvarlig. Det jag gjorde var att jag från första dag åt arnica i homeopatisk form i olika potenser. Det ökar genomblödningen men minskar blödningen. De skulle operera mig men chockade upptäckte de efter 24h att blödningen redan gått tillbaka (arnica är grejen). Vidare om du känner någon osteopat så be om sakral-kranial behandling. Mycket bra för hjärnan och kanske rent av nödvändigt. Hoppas du tillfrisknar helt snart. Vänligen Camilla Lindholm

    SvarSlet
  2. Hej Camilla. Jeg har slet ikke læst hele bloggen. Jeg skriver kun fordi at jeg selv er hjerneskadet og har været indlagt 9 måneder. Blandt andet 5 måneder i på Hammel Neurocenter. MOTION ÈR VEJEN FREM og motivation! Jeg ved ikke om du overhovedet har skrevet noget om det, men jeg tænker mit, når der står at du er triatlet. Jeg løber og cykler selv. Jeg fik epilepsi så svømning går ikke.

    Held og lykke i livet!

    SvarSlet
  3. Alas cannot speak Danish yet but have to say been very impressed with your bravery ,fighting spirit and capacity to overcome the odds to make the recovery and progress you have made so far good luck with rehabilitation and rest of your recovery Camila and hope to see you back at what do and love best in your chosen vocation a very nice person and great champion

    SvarSlet